1/07/2023

رواية المتمرده وجحيم القاسي الفصل التاسع 9 بقلم إسراء الاتربي

رواية المتمرده وجحيم القاسي الفصل التاسع 9 بقلم إسراء الاتربي




رواية المتمرده وجحيم القاسي الفصل التاسع 9 بقلم إسراء الاتربي



رواية المتمرده وجحيم القاسي الحلقة التاسعة


إلياس عنيه احمرت بغضب رفعها بايديه… بعن*ف م علي الارض وحوطها م خص*رها بق*سوه. وشد س*حاب الفستان اللي لابساه… وفجاءه قالها.

إلياس بهمس: انا لحد دلوقتي مش عايز ازيكي بس انتي اللي جبتيه لنفسك

ريناد بخوف: خلاص ارجوك ابعد ي إلياس جرحك شكله بينزف ف دم ع القميص

إلياس: ملكيش دعوه وبطلي تختبري صبري ي ريناد انتي فاهمه

ريناد دموعها نزلت…. بقهر إلياس لاول مره حس ان قلبه وجعه م دموعها و ده شعور هو محبهوش.

قرب منها وقرب ايديه…. بحنيه مسح دموعها برقه وقرب اخدها ف حضنه بس ريناد زقته.

إلياس سابها وطلع م الاوضه والفيلا كلها.

ريناد قامت وهي بتبكي… وعلامات ايد إلياس ع دراعها بتفرك دراعها بألم.

ريناد بغيظ: ماشي ي إلياس انا هدفعك تمن اللي بتعمله ده وعملي فيها حنين وبتمسح دموعي

ريناد دخلت تاخد… دش خلصت وافتكرت انها معهاش هدوم.

 

 

ريناد: يادي المصيبه انا معيش هدوم غير الفستان اللي الغبي ده قطعه لما شده اعمل اي. ده هو الوحيد اللي كان كويس ف هدوم الستات اللي عنده.

ريناد لبست البرونص اللي كان… موجود ف الحمام وطلعت… فتحت دولاب إلياس واختارت قميص م بتوعه طويل لبسته… و راحت ع الباب وقفلته بالمفتاح.

ريناد بشر: و ريني هتدخل ازاي ي شيطان

رينا حست انها نعسانه… طلعت ع السرير ونامت.

اما إلياس طلع مرجعش غير بليل و رجع سكران ومعاه واحده… وكانت بتضحك بصوت عالي وخليع.

ريناد قامت مفزوعه ع الاصوات… اللي برا فتحت الباب وطلعت ولقيت الصوت جاي م الاوضه اللي جنب اوضتها فتحت الباب واتصدمت لما لاقيت إلياس والبنت اللي معاه ف وضع مش كويس.

ريناد متحملتش المنظر وطلعت… جريت ع تحت حاولت تطلع م الفيلا والحراس منعوها.

عند إلياس زق البنت اللي كانت معاه.. ولابس هدومه.

 

 

إلياس بغضب: اطلعي برا

البنت بدلع: ليه ي بيبي هي مين دي

إلياس بعدها بقرف: ملكيش دعوه قولت براااا

البنت اتفزعت م صوته… ولابست فستانها وطلعت جري خبطت ف ريناد وهي بتجري.

البنت بصتلها بقرف وقالت: ليه حق يبص برا وانتي شبه انثي كده بمنظرك ده

ريناد بغضب: اخرسي واطلعييي برااا

البنت: انا طالعه بس إلياس معايا كل يوم وهيجيلي تاني سلااام

ريناد وقعت ع الارض…. وشهاقاتها بتعلي لاقيت ايد بتتحط ع كتفها بصت وكان إلياس بعدت ايديه بقرف.

ريناد بزعيق: ابعد عني انا مش طايقه ابص ف وشك ولا طايقه لمسة ايديك انا بكرهك.

 

 

إلياس قرب شدها… م ايديها نتشتها بقوه.

نزل لمستواها وشالها… رغم الم جرحه وطلع بيها نزلها ف الاوضه وقفل الباب بالمفتاح.

ريناد بكره: انت مش انسان انت حقيير بتاجر ف السلاح وبتعمل كل حاجه حرااام ليه

إلياس بدون وعي: انا اتأذيت بسببهم ولازم انتقم هجيب حقي.

ريناد : انت بتقول اي اه مانت سكران ومش دريان بحاجه.

إلياس بغضب: اسكتي وبطلي كلام

ريناد ببكاء: لا مش هسكت ي إلياس انا عايزه افهم انا هنا بعمل اي

إلياس قرب بدون وعي… وبص ف عنيها وسرح فيهم بص ع شف*اتيها… ليلتهمها ف قبله عميقه.وهو بيملس ع شعرها الطويل.

ريناد فضلت تضربه ع صدره… علشان يبعد بس هو مكنش معاها ريناد داست ع رجله جامد. بعد عنها بغضب وهو بيتالم.

 

 

ريناد بغضب: اياك تقربلي تاني او ايدك القذره دي تلمسي انت فاهم.

إلياس بصلها بغضب: لا مش فاهم هو مش انتي بقيتي مراتي اي اللي يمنع.

ريناد: اللي يمنع اني بقرف منك ومعرفش انا هنا ليه لحد دلوقتي تقدر تقولي بتعمل معايا كده ليه مانت كل يوم مع واحده حابسني انا ليه.

إلياس ببرود: مزاجي كده و اعرفي انتي كمان انك مراتي دلوقتي وليا حقوق عليكي

ريناد بغضب: حقوق اي انت ملكش عندي حاجه ولا انا معترفه بيك اصلا.

إلياس بصلها بنظره شيطانيه وهو فاقد وعيه.قرب منها لحد ما زقها….. ع الس*رير و م*زق ثيابها و ريناد بتصرخ. لحد ما فجاءة….

تم تغير اسم نور الي ريناد

يتبع…


موقعإسألنا

يهدف موقع اسالنا إلى توفير مجموعة متنوعة ومتطورة من الكتب والروايات للقراءة والتحميل، وإلى تسهيل الوصول إلى المحتوى الأدبي للزوار من خلال واجهة مستخدم مريحة وسهلة الاستخدام.




اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *