1/02/2023

رواية عشق القاسي الفصل الثالث 3 من روايات قطرة حياه

رواية عشق القاسي الفصل الثالث 3 من روايات قطرة حياه



رواية عشق القاسي الفصل الثالث 3 من روايات قطرة حياه



يعتبر موقع اسالنا موقعًا على الإنترنت يهدف إلى توفير مجموعة واسعة من الكتب والروايات المتنوعة للقراءة عبر الإنترنت. يمكن للزوار الوصول إلى كتب وروايات في مختلف اللغات والتخصصات والنوعيات، ويمكنهم قراءة الكتب والروايات عبر الإنترنت مباشرة أو تحميلها للقراءة على أجهزة الكمبيوتر أو الهواتف الذكية. قد يتيح للزوار الدخول إلى الموقع مجانًا ولكن قد يتطلب الوصول إلى بعض الكتب والروايات الدفع مقابله. قد يشمل موقع للكتب والروايات أيضًا مجموعة متنوعة من الأدوات والميزات المفيدة للقراءة، مثل التعليقات والنصوص الملحقة والمراجعات والملخصات والترجمات. يهدف موقع اسالنا إلى توفير فرصة للقراءة الممتعة والتعلم المتنوع للجميع.


عشق القاسى الفصل الثالث


عشق القاسي

الفصل الثالث

دمحمد: السلام عليكم

ياسين ومراد: وعليكم السلام وبيسلموا عليه

مراد: اتفضل يا محمد

د.محمد : ازي حضرتك يا مراد بيه

مراد: الحمد لله

د.محمد: انا دكتور محمد متولي رئيس قسم الاطفال في مستشفي .......وشغال مع د.مرام

مراد: اها اهلا وسهلا يا دكتور تحب تشرب ايه

د.محمد : لا ملوش لزوم متشكر انا جاي لحضرتك في موضوع كده بس اسف اني هتكلم هنا وجاي بدون ميعاد بس معرفش لحضرتك تليفون

مراد: لا ابدا اتفضل

د.محمد: طيب ممكن نتكلم علي انفراد

ياسين رافع حاجبه

مراد: لا لا اتفضل ياسين ابن عمي واخويا الكبير ومبخبيش عليه حاجة

محمد بتوتر : اسف يا فندم معرفش ان حضرتك ابن عمه

ياسين: لا ولا يهمك يا دكتور

د.محمد : انا عندي 28 سنة وبصراحة من وقت مشتغلت معداش عليا انسانة زي د.مرام اخلاق وشخصية واسلوب واحترام وحدودها مع جميع زمايلها وده كله خلاني معجب جدا بيها ويشرفتني اطلب ايديها من حضرتك

مراد: ان شاء الله اشوفها وارد عليك يا دكتور

ياسين : اه ونسال علي حضرتك برده الحكاية مش سهلة

د.محمد: طبعا طبعا يا فندم خدوا راحتكم وان شاء الله اسمع ردكم بالايجاب

مراد: ان شاء الله يا دكتور

د.محمد: استاذن انا

مراد : مع السلامة

ياسين: انا مش مرتاحله

مراد : ليه يا ابني انا عاجبني واهو عرفاه واكيد مش هترفض زي كل مرة وتطلع عيني

/////////////////////

في بيت عائشة :

منال: عائشة مكلمتيش مراد ومرام لسه

عائشة : لا والله لسه امبارح مريم جات ومشيت ويدوب نمنا ملحقتش اكلمهم بس ان شاء الله النهاردة هقولهم

منال: ماشي ربنا يسهل يارب

تليفون عائشة بيرن

عائشة : الو

سامية: ازيك يا عائشة

عائشة: الحمد لله تمام ازيك يا سامية اخبارك ايه مبنشوفكيش ليه

سامية : مانا متصلة عشان اجيلك شوية فاضية دلوقتي

عائشة: فاضية يا حبيبتي تشرفي في اي وقت

سامية: اوك مسافة الطريق ان شاء الله

عائشة : في رعاية الله

منال: غريبة يعني مجتش ولا اتكلمت من زمان سامية

عائشة: اهو دلوقتي هنعرف عاوزة ايه

///////////////////////

في مركز الشرطة

مراد: الو ايوا يا بنتي ...........لا مش هعرف اجيلك والله طالع مؤمورية دلوقتي..............ههههههههههههه الله يسامحك............. اوك اتغدوا وروحي علطول خلي داليا توصلك ومتركبيش تاكسي انتي سامعة ........... اسمعي الكلام يا مرام يلا انا هقفل دلوقتي مع السلامة ههههههههههههههه بيبي في عينك ........امشي يا بت سلام.

ياسين طول المكالمة رافع حاجبه علي اسلوب مراد مع اخته ومن وجهة نظره اني سايبلها الحبل علي الاخر

///////////////////////

في بيت عائشة

سامية: انا خطبت مرام وهي بتدرس قولتيلي مش راضية قالت مش هترتبط الا بعد الدراسة واهي خلصت اهو مبقاش ليكي حجة يا عائشة

عائشة بارتباك: ههههههه خلاص ان شاء الله هقول لها واقول لمراد وان شاء الله ربنا يقدم اللي فيه الخير

سامية: اللهم امين هسيبكم بقي يا جماعة دلوقتي

منال: بس عاوزين نشوفك كتير بقي مش كل فين وفين

عائشة : عندك حق يا منال

سامية : خلاص ان شاء الله يلا مع السلامة

مع السلامة

منال: شفتي يا عائشة اهو ده ال كنت خايفة منه

عائشة: متقلقيش بكرة كل حاجة تخلص وكان حاجة محصلتش

منال : ان شاء الله يعني كده مش هتقولي لمراد ولا لمرام

عائشة : لا طبعا مينفعش مقولهمش وبعدين انا عارفة بنتي مش هتوافق بس لازم يعرفوا افرضي خالد قابل مراد في اي يوم وقاله حاجة هيبقي شكل مراد وحش

منال: اه ممكن برده بس افرضي مرام وافقت

عائشة : لا متقلقيش مش هتوافق

منال: ايه يعني اللي مخليكي واثقة كده

عائشة: هتقولي كبير عليا يا ماما ومغرور وبيشرب سجاير

منال: والنبي ايه ده انتي بتطمنيني مثلا ما ده كله في ياسين وكمان ياسين اكبر من خالد

عائشة : لا موضوع ياسين مختلف مفيهوش مجال للرفض او القبول

////////////////////////////////

برة المطعم

مرام : هسوق انا يا داليا للبيت

داليا: وماله يا ستي العربية عربيتك

مرام: تسلمي يا عسل

وبعد عشر دقايق

داليا: حاسبي حاسبي يا مرام

مرام: يا لهوي هنعمل ايه

صاحب العربية: مش تفتحي يا غبية

مرام: متشتمش لو سمحت هصلحهالك

صاحب العربية: ولما انتي مبتتنيليش مبعرفيش تسوقي بتسوقي ليه

مرام بنرفزة: ما تحترم نفسك يا جدع انت واتكلم بادب

صاحب العربية بعصبية : انتي كمان هتقلي ادبك يا بتاعة انتي

داليا: خلاص حضرتك احنا اسفين و...

مرام تقاطعها بنرفزة: انتي بتاسفيله ليه يا بنتي ده بني ادم قليل الزوق

داليا: خلاص بقي يا بنتي الناس بدات تتلم

مرام: مش هو اللي قل ادبه الاول وقلتله هصلحهاله

صاحب العربية باستفزاز: لا معلش انا عاوز اعمل محضر عشان امثالك ميركبوش عربيات تاني

مرام: علفكرة انت عندك عقدة ولازم تتعالج

صاحب العربية بعصبية شديدة : والله مانا سايبك الا في القسم

عسكري مرور: ايه ده في ايه

صاحب العربية : لو سمحت انا عاوز اعمل محضر للانسة

مرام : والله حضرتك قلتله هصلحهالك هو ال قل ادبه عليا

صاحب العربية: اتفضل حضرتك وبتقول قليل ادب وقدامك

داليا : يا فندم ملوش لازمة كل ده احنا هندفع التكاليف بلاش الفضايح دي

صاحب العربية : لا معلش انا مش متنازل عاوز اعمل محضر

العسكري بعصبية : بسسسسسسس قدامي يلا

///////////////////////////

في قسم الشرطة

مرام لعسكري : لو سمحت هو مراد بيه الشريف هنا

العسكري : لا مراد بيه في مؤمورية

عسكري المرور : اعملهم محضر يا ابني وجعوا دماغي ايه ده

مرام بترن علي مراد يا تري انت فين يا مراد برده مقفول

سليم(صاحب ياسين افتكرتوه): ايه يا ابني انت وهو الدوشة دي

العسكري: يا فندم حادثة عربية وعمالين يتخانقوا

صاحب العربية : حضرتك هي الغلطانة

مرام : اوك غلطانة وبعترف حضرتك بس اعتذرت وقلت هصلحاله وبرده بيعلي صوته وقل ادبه عليا وبيقلي هعمل محضر

سليم بيبص لها ومعجب بيها اوي وسرح فيها وفي عنيها وبحة صوتها

وكل العساكر سرحانة في صوت مرام

كريم يدخل علي ياسين وبيضحك

كريم: هههههههه الحق يا معلم في واحده بتسال علي مراد ده الواد طلع سهونة من ورانا

ياسين: انت هتهزر يا كريم بت ايه د

ياسين: انت هتهزر يا كريم بت ايه دي ال تسال علي مراد

كريم : اه والله جاية في حادثة عربية بس يا لهوي يا ياسين عليها صوت وجوز عيون دماار شامل وكل العيال بتحاول تخدمها

ياسين: والله انتو شوية عيال ايه شغل المراهقين ده

كريم: معذور يا ابني ما انت مشوفتهاش بس النقاب محليها موت صراحة

ياسين بصدمة : نعم منقبة؟

كريم باستغراب: ايوه

ياسين بعصبية شديدة وطلع يجري: يا نهاركم اسود ومنيل

كريم : ايه يا ابني في ايه وبيجري وراه يا ياسين


صاحب العربية : حضرتك بتقولي انت معقد

العسكري لسليم : اعمل لهم ايه يا باشا

سليم بيحاول يركز ويبعد عيونه عن مرام : اها

ياسين مقاطعهم وهو بيبص لمرام بعصبية شديدة : في ايه بقي

مرام بدموع : ابيه ياسين

موقعإسألنا

يهدف موقع اسالنا إلى توفير مجموعة متنوعة ومتطورة من الكتب والروايات للقراءة والتحميل، وإلى تسهيل الوصول إلى المحتوى الأدبي للزوار من خلال واجهة مستخدم مريحة وسهلة الاستخدام.




اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *