1/02/2023

رواية عشق القاسي الفصل الثاني 2 من روايات قطرة حياه

رواية عشق القاسي الفصل الثاني 2 من روايات قطرة حياه



رواية عشق القاسي الفصل الثاني 2 من روايات قطرة حياه


يعتبر موقع اسالنا موقعًا على الإنترنت يهدف إلى توفير مجموعة واسعة من الكتب والروايات المتنوعة للقراءة عبر الإنترنت. يمكن للزوار الوصول إلى كتب وروايات في مختلف اللغات والتخصصات والنوعيات، ويمكنهم قراءة الكتب والروايات عبر الإنترنت مباشرة أو تحميلها للقراءة على أجهزة الكمبيوتر أو الهواتف الذكية. قد يتيح للزوار الدخول إلى الموقع مجانًا ولكن قد يتطلب الوصول إلى بعض الكتب والروايات الدفع مقابله. قد يشمل موقع للكتب والروايات أيضًا مجموعة متنوعة من الأدوات والميزات المفيدة للقراءة، مثل التعليقات والنصوص الملحقة والمراجعات والملخصات والترجمات. يهدف موقع اسالنا إلى توفير فرصة للقراءة الممتعة والتعلم المتنوع للجميع.


عشق القاسى الفصل الثاني


عشق القاسي

الفصل الثاني

في بيت عائشة

مريم : انا هقوم البس بقي عشان يوسف زمانه جاي

مرام: ما تباتي معانا النهاردة يا مريومة بليز

مريم : مش هينفع يا قلبي والله يوسف مسافر بكرة

مراد: خلاص اول ما يمشي رني عليا اجي اخدك تقعدي معانا لغاية ما يجي

عائشة: اه يا حبيبتي متقعديش لوحدك

مريم : حاضر ان شاء الله اول ما يسافر هاجي وبعدين الحكاية كلها يومين هيستلم بضاعة من الجمارك ويجي

عائشة : ولو يا ماما متقعديش لوحدك برده

مريم : حاضر يا ماما اهو بيرن اهو يلا سلام

الكل: مع السلامة

////////////////////////

الصبح في بيت منال علي الفطار

منال: علفكرة انا كلمت عائشة امبارح

ياسين : كح كح كح كح قولتيلها ايه بس يا امي

منال : هقولها ايه يعني قولتلها الوقت جه ولازم نفرح بيكم

ياسين: يا امي طيب اتفاهمي معايا انا الاول اقتنع وبعدين انتي عارفة اني كنت بريح بابا وعمي ومش في دماغي ان دي وصية وانه هيموت والا كنت قلتله من وقتها مش هينفع .

منال بعصبية: بس ابوك مات ووصاك بكده سواء ينفع ولا مينفعش وكلام ابوك سيف علي رقبتي وهو عايش وبعد ما مات

ياسين : استغفر الله العظيم يا امي حرام مينفعش انا مرام متنفعنيش انا مش شايفها غير اختي الصغيرة متزعليش مني

منال: قصدك ايه يابن بطني هتطلعني صغيرة وتكسر كلام ابوك

ياسين بغضب: لا حول ولا قوة الا بالله خلاص يا امي اللي يريحك هعمله عن اذنك اتاخرت علي شغلي

منال : مع السلامة " كنت عارفة انك مش هتزعلني وبكرة تشكرني علي ده يا ياسين"

//////////////////////////////

مرام: انا ماشية يلا سلام يا مامتي سلام يا رودي

مراد : يا لهوي رودي ده لو حد من العساكر سمعك هيبتي نزلت الارض في المديرية

مرام: خلي بس حد يضحك عليك وانا اوريه

مراد: استني اوصلك انتي مش عربيتك نايمة

مرام : اه هاخد تاكسي

مراد : انتي هبلة يا بت تاكسي وانا هنا

مرام : خلاص يلا بقي عشان متاخرة

مراد: ماشي يلا مع السلامة يا ماما

مرام : مع السلامة يا ماما

عائشة : في رعاية الله يا حبايبي

///////////////////////////////

في عربية مراد

مرام/ متنساش بقي موضوع الرقم

مراد : لا طبعا انسي ايه

مرام: اوك يلا سلام

مرام : سلام

//////////////////////

في الريسبشن

مرام: صباح الخير

داليا و د.محمد : صباح الخير

د.محمد: ازيك يا مرام

مرام: الحمد لله يا فندم داليا انا طالعة اوضة 7 ماشي

داليا : اوك

مراد جاي في اتجاه مرام : يا بنتي انتي مسطولة نسيتي تليفونك في العربية

مرام : معلش يا حبيبي مسؤوليات

مراد : لا يا شيخة يلا سلام

مرام : سلام ومشيت لشغلها

د.محمد: مين ده يا داليا

داليا: ده مراد اخو مرام حضرتك

د.محمد : في قسم ايه

داليا : جنبنا مصر الجديده

د.محمد: اها اوك

داليا باستغراب : العفو يا فندم

//////////////////////////////

في قسم الشرطة

مراد يفتح الباب: سلام يا بوس

ياسين : اهلا بالكسول ايه يا ابني ال اخرك كده

مراد: والله قايم بدري بس وصلت مرام الاول لان عربيتها نامت وده ال اخرني

ياسين: هي مرام معاها عربيه

مراد : ههههههههههههههههههههه من سنتين يا ابني

ياسين في نفسه كمان بتسوق وتنزل براحتها يا حلاوة

مراد : قولي بقي تعرف حد في شركة ........ للاتصالات

ياسين : لا ليه

مراد : في رقم مزعج مرام بقاله اسبوع وقالتلي امبارح وعاوز اعرف صاحب الرقم

ياسين بحدة: نعم ولما هو من اسبوع لسه فاكر عليها تقولك امبارح

مراد : ايه يا عم انت مش هتسيب عرق الصعايدة بتاعك ده وبعدين هي قالت مكنش بترد بس رديت من يومين قالت يمكن حد فعلا غلطان بتقول من اول ما ردت والمعاكسات اشتغلت

ياسين : انت هتستهبل يا مراد كان مفروض قالتلك من اول ما عاكس

مراد : ما خلاص بقي يا عم ياسين المهم هتعرف تتصرف طيب

ياسين : اه ان شاء الله اديني الرقم

مراد: اهو ……..

ياسين يتصل : الو عادل باشا

عادل : اهلا ياسين بيه الشريف شخصيا ايه يا ابني مختفي فين

ياسين: موجود والله بس مشغول اوي اليومين دول

عادل : ربنا معاك بس لازم نتقابل بقالنا شهر متقابلناش

ياسين : ان شاء الله بس المهم دلوقتي عاوز من معاليك خدمة

عادل : اؤمر يا باشا

ياسين : في رقم كده عاوز اعرف صاحبه ضروري

عادل: خلاص اعتبره تم بس اديني ساعتين كده وارد عليك

ياسين: ماشي تسلم يا حبيبي

عادل : تحت امرك

ياسين: تسلم يا عادل يلا هسيبك دلوقتي

عادل : ماشي مع السلامة

ياسين : سلام

مراد: ها قالك ايه

ياسين : قال ساعتين ويرد عليا

مراد : طيب تمام

العسكري بيخبط

ياسين: ادخل

العسكري : في واحد برة اسمه محمد عاوز مراد باشا

مراد : خليه يدخل

موقعإسألنا

يهدف موقع اسالنا إلى توفير مجموعة متنوعة ومتطورة من الكتب والروايات للقراءة والتحميل، وإلى تسهيل الوصول إلى المحتوى الأدبي للزوار من خلال واجهة مستخدم مريحة وسهلة الاستخدام.




اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *