1/07/2023

رواية المتمرده وجحيم القاسي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء الاتربي

رواية المتمرده وجحيم القاسي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء الاتربي




رواية المتمرده وجحيم القاسي الفصل العاشر 10 بقلم إسراء الاتربي



رواية المتمرده وجحيم القاسي الحلقة العاشرة


إلياس بصلها بنظره شيطانيه وهو فاقد وعيه.قرب منها لحد ما زقها….. ع السرير و مزق ثيابها و ريناد بتصرخ.
لحد ما فجاءة….ريناد استجمعت كل قوتها و زقته بقوة… وقامت اتعدلت.وشدت الملايه بتدراي بيها اللي باين منها. وقامت.
ريناد راحت جري…. ع الباب فتحته وكانت هتخرج بس إلياس لحقها.
إلياس بدون وعي: متخفيش انا مش هعملك حاجه بس متسبنيش.
ريناد: كل ده ومعملتش حاجه انت شخص مؤذي ي إلياس
إلياس قرب فجاءة شدها… لحضنه و دفن راسه ف راقبتها.
ريناد بغضب: ابعد عني ي إلياس
إلياس شالها وهي ف…. حضنه وطلع عالسرير ضمها بكل قوته كانها هتهرب منه هو كان مستغرب نفسه بس هو كان مرتاح ف حضنها. ريناد افتكرت انه نام وفضلت تتكلم معاه.

 

 

ريناد ببكاء: تعرف ساعات بحس انك شيطان وساعات بحس انك فيك شوية حنيه يا إلياس انا مش فهماك.
إلياس ملس ع… شعرها بحنيه.
إلياس بهمس: هششش انا مش عايزك تعيطي ي ريناد
ريناد اتصدمت انه… صاحي.
ريناد بصدمه؛ انت صاحي
إلياس: ايوا
ريناد دارت وشها… ف حضنه وغمضت عنيها ونامت.
تاني يوم الصبح…. ريناد صحيت قامت اخدت تيشيرت طويل من بتوع إلياس وبنطلون ودخلت خدت دش وطلعت.
إلياس كان صحي… وماسك دماغه بألم م الصداع اللي فيها.
ريناد كانت ماسكه البنطلون بايد… علشان واسع والايد التانيه بتسرح بيها.
إلياس بصلها وضحك… ع منظرها قام وقرب اخد منها المشط وسرحلها.
ريناد: انت بتعمل اي
إلياس: هسرحلك بدل مانتي مش عارفه تمسكي المشط ولا البنطلون.
ريناد بغيظ: مستغنيه عن خدامتك.
إلياس وعي لنفسه… وعنفها و رجع لجموده تاني سابلها المشط و دخل الحمام علشان ياخد دوش.
إلياس خلص وطلع… كان لابس بدله شيك جدا وكان جذاب.
ريناد بصتله بأعجاب… وهي بقؤها مفتوح ريحته البدله اللي متجسمه ع عضلاته وشعره ملامحه الرجوليه…. فاقت ع صوته.
إلياس: خلصتي تأمل فيا يلاا ننزل نفطر.
ريناد بغيظ: هتأمل فيك ع اي م حلوتك يعني
إلياس بصلها ومحبش يعمل معاها… مشاكل نزل وهي نزلت وراه.
قعد ع السفره… وهي قعدت بعيد عنه.
إلياس بهدوء وحزم: تعالي اقعدي هنا قعده بعيد ليه
ريناد بصتله بغيظ: انت تصرفاتك غريبه بجد
إلياس ببرود: عارف تعالى اقعدي هنا
ريناد: لا انا اصلا مبحبش افطر
إلياس حب يدايقها: يعني اي مبتحبيش تفطري هتاكلي غصب عنك داده سميره هاتي كوباية لبن ل ريناد.
ريناد بغضب: نعممم لبن اي انا مبحبوش
إلياس بجديه: كل يوم كمان هتشربيه واتعودي تفطري بدل شكلك اللي عامل زي الاطفال ده
ريناد ضربت بايدها… وقامت من ع السفره واتكلمت بعصبيه
ريناد: ماهو مش كل حاجه هتمشي ع مزاجك
إلياس ببرود: اقعدي مكانك واتكلمي كويس يلاا اشربي الكوبايه دي
ريناد بعناد: مستحيل انا ممكن ارجع منه
إلياس: وانا مبحبش كلامي يتكسر اشربي او اقولك انا عندي حل تاني لو مش عايزاه

 

 

ريناد: اي هو
إلياس قام قرب منها وهمس ف ودنها.
ريناد بشهقه: ي قليل الادب انا مستحيل اعمل كده
إلياس بضحك عليها: خلاص اشربي بقا… و رفعلها الكوبايه وهي بصتله بغيظ وشربتها وقامت تجري ع الحمام… وإلياس بيضحك ع منظرها.
ف الشركه زيدان كان نازل… م ع سلم الشركه وخبطت ف واحده جامد كانت هتقع وهو ساندها بايده.
البنت بغضب: مش تحاسب ي غبي
زيدان بصلها وكان… هيتخانق معاها بس انصدم لما لاقها هي نفس البنت اللي شافها قبل كده.
البنت كانت بتحاول تخلص… نفسها م ايده.
البنت بغضب: ما تبعد بقا بطل تفعيص فيا اي ده
زيدان بغضب: انا بفعص فيكي ما تنقي الفاظك انتي جاية تعملي اي هنا
البنت: وانت مالك… قالت كلامها وسابته وطلعت.
زيدان: لسانك متبري منك… زيدان نسي هو كان هيروح فين وطلع تاني.
شويه والباب خبط… وكانت نفس البنت واتصدمت لما لاقيته.
زيدان بجديه: تعالي اقعدي
دخلت وقعدت… بارتباك و زيدان قاطع الصمت.
زيدان: اسمك اي
البنت بارتباك: اسمي شوق انا مكنتش اعرف انك المدير وانا محتاجه الشغل ده ارجوك
زيدان: اسمك جميل ي شوق
شوق بغضب: انت هتتغزل فيا كمان ولا اي
زيدان قام م ع… مكتبه بغضب
زيدان:ليه وانتي مفكره نفسك جميله ولا فيكي انوثة اصلا علشان اتغزل فيكي
شوق: انا ماشيه مش عايزه الشغل معاك
زيدان: وانا خلاص عينتك ابتدي شغلك
شوق مقدرتش تتكلم… لانها محتاجه الشغل بصتله بغيظ وطلعت قعدت ع مكتبها وبتبص ع مكتبه بقرف.
عند إلياس خلص فطاره… وطلع يشوف ريناد اللي اتاخرت فوق… لاقها قعده ع السرير وماسكه بطنها
إلياس: لدرجادي مبتحبهوش

 

 

ريناد بغضب: ابعد عني انت دايما بتجبرني ع حاجات مش عايزها.
إلياس: علشان مجبركيش تسمعي الكلام وبس
قرب منها إلياس وطبع قبله… ع خدها وميعرفش عمل كده ليه ونزل اتجه لشركه.
وصل الشركه… وقعد ساعات وهو بيشتغل وبيحاول ينسي ريناد اللي شغلت تفكيره. وهو مش حابب يفكر فيها.
إلياس مسك راسه بألم: انا مستحيل ادخل واحده قلبي انا مش عايز اتوجع تاني… انا هطلقها. واخلص اساسا انا مبحبهاش. إلياس اقنع نفسه بالكلام ده.
إلياس تلفونه رن…. برقم مجهول رد وقام م ع مكتبه بغضب لما سمع…

يتبع…

موقعإسألنا

يهدف موقع اسالنا إلى توفير مجموعة متنوعة ومتطورة من الكتب والروايات للقراءة والتحميل، وإلى تسهيل الوصول إلى المحتوى الأدبي للزوار من خلال واجهة مستخدم مريحة وسهلة الاستخدام.




اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *