1/02/2023

رواية عشق القاسي الفصل العاشر 10 من روايات قطرة حياه

 رواية عشق القاسي الفصل العاشر 10 من روايات قطرة حياه



رواية عشق القاسي الفصل العاشر 10 من روايات قطرة حياه


يعتبر موقع اسالنا موقعًا على الإنترنت يهدف إلى توفير مجموعة واسعة من الكتب والروايات المتنوعة للقراءة عبر الإنترنت. يمكن للزوار الوصول إلى كتب وروايات في مختلف اللغات والتخصصات والنوعيات، ويمكنهم قراءة الكتب والروايات عبر الإنترنت مباشرة أو تحميلها للقراءة على أجهزة الكمبيوتر أو الهواتف الذكية. قد يتيح للزوار الدخول إلى الموقع مجانًا ولكن قد يتطلب الوصول إلى بعض الكتب والروايات الدفع مقابله. قد يشمل موقع للكتب والروايات أيضًا مجموعة متنوعة من الأدوات والميزات المفيدة للقراءة، مثل التعليقات والنصوص الملحقة والمراجعات والملخصات والترجمات. يهدف موقع اسالنا إلى توفير فرصة للقراءة الممتعة والتعلم المتنوع للجميع.


عشق القاسى الفصل العاشر

عشق القاسي

الفصل العاشر

في بيت عائشة

مريم: يا خبر هي ملك نايمة من زمان

منال: لا يا حبيبتي دي لسه نايمة دلوقتي

مريم : يا عزة

عزة: ايوا يا ست مريم

مريم: خدي ملك الاوضة علفكرة مرام صحيت

عائشة بلهفة: والله طيب عاملة ايه دلوقتي

مريم : كويسة والله يا ماما متقلقيش

منال: طيب انا هطلع اشوفها بقي عشان اروح

مريم : اوك هطلع مع حضرتك

منال: لا يا حبيبتي انا عاوزة اشوفها لوحدي

مريم : زي ما تحبي

///////////////

في اوضة مرام

مرام : طنط منال

منال: حمد لله علي السلامة

مرام بتوتر: الله يسلمك يا طنط وبتفرك في ايدها انا اسفة والله يا طنط منال معرفش حصل كده ازاي غصب عني

منال بابتسامة : عارفة يا حبيبتي انا بس طالعة اتطمن عليكي واقولك كلمتين

مرام: اتفضلي يا طنط

منال: انا لما جيت اخطبك لياسين لاني ملقتش احسن منك لان الام عاوزة لابنها احسن واحدة وكنت عاوزة بناتي الاتنين لولادي الاتنين ولو عندي بنت كنت جوزتها لمرام وفرحت اوي لما مامتك قالت انك وافقتي واننا نيجي البيت فرحت فرحة متتوصفش لكن تعبك ده حسسني انك مش راضية هو انتي فعلا مش موافقة

مرام : لا يا طنط طبعا موافقة هو معقول ماما هتغصبني يعني

منال: الله يطمنك يا حبيبتي وعشان كده انا عاوزة اطمنك ياسين راجل وجدع نسخة من المرحوم عمك بالظبط عشان كده متقلقيش منه يا مرام لو انا شايفة انه مش ينفعك مكنتش طلبته ليكي

مرام: عارفة والله يا طنط وعشان حضرتك تكوني عارفة انا تعبي ده من قله الاكل لان التوتر بيخليني مكلش كويس هو ده بس السبب

منال بهدؤ: يا حبيبتي انا حبيت اقولك الكلمتين دول عشان اريحك من التوتر والضغط ده

مرام: تسلميلي يا طنط يا رب

منال: طيب يا حبيبتي انا يدوب امشي عاوزة حاجة

مرام : لا ميرسي يا طنط تسلميلي

منال بتبوس راسها: مع السلامة يا حبيبتي

مرام: مع السلامة

////////////////

في صالة بيت عائشة

منال: انا كلمتها وهي قالتلي انه حصل كده من قلة الاكل والتوتر وانا فهمتها انك قايلالي ان هي موافقة فكده الموضوع خلاص خلصان بس عشان خاطري بقي متضغطيش عليها

عائشة بهدؤ: حاضر يا منال ان شاء الله

منال: انا همشي بقي عشان اشوف ياسين لاني كلمته كتير مبيردش

عائشة: ماشي يا حبيبتي واعتزريلي منه يا منال

منال : ياسين انتي مربياه وعرفاه واعي وعاقل ومستحيل هيزعل ربنا يفرحنا بيهم يارب

عائشة: يارب

منال : يلا سلام

عائشة : مع السلامة

مريم: مش هتطلعي لمرام يا ماما ولا ايه

عائشة : لا

مريم : ليه بس

عائشة: كده لما اروق هبقي اطلع لها

مريم : بس هي محتاجاكي دلوقتي عشان تحسسيها انك مش زعلانة منها

عائشة: ومين قالك اني مش زعلانة دي خلت منظري زي الزفت ومكنتش عارفة احط عيني في عين منال

مريم : عشان خاطري يا ماما والله مرام متقصدش انها تصغرك اكيد ودي حاجة خارجة عن ارادتها يعني

عائشة: عارفة انه غصب عنها بس كانت اكلت نادت علينا لما تعبت مش تصبر لما يغمي عليها كنا اتصرفنا من بدري وكلمناهم واجلنا الميعاد بدل الموقف الزبالة ده

مريم : طيب يا ماما هطلع لها انا بقي

عائشة : ماشي " الله يسامحك يا بنتي علي الموقف ده"

////////////////////////

في الكافيه

سليم: مبتردش ليه

ياسين: دي ماما بس انا متدايق ومش عاوز اكلمها وانا متدايق

سليم: بس اكيد قلقانة عليك دلوقتي كلمها

ياسين : الو ايوا يا امي

منال: انت فين يا حبيبي

ياسين: انا مع سليم في كافييه

منال: طيب ممكن تيجي عاوزة اتكلم معاك شوية قبل ما انام

ياسين: حاضر يا امي مسافة الطريق

منال: ماشي يا حبيبي في رعاية الله

ياسين: مع السلامة همشي يا سليم لان امي مستنياني

سليم: ماشي اشوفك بكرة ان شاء الله

ياسين: سلام

سليم: سلام

" اه يا صاحبي هتبقي من نصيبك الانسانة الوحيدة ال قلبي حبها ربنا يسعدك ويهديلك الحال ويرزق قلبي اللي تنسيهالها ياااااااااااارب"

////////////////////////////////////

في اوضة مرام

مريم: ازيك يا ست البنات

مرام: الحمد لله مريم هي ماما مجتش ليه زعلانة صح

مريم: لا يا حبيبتي هي بس انحرجت من الموقف كله قدام ياسين وطنط منال

مرام: انا كمان مكسوفة منها اوي بس هي الحمد لله مش زعلانة مني

مريم: حصل خير يا حبيبتي

مرام: انا عاوزة انزل لماما

مريم: رايحة فين يا مجنونة لو وقعتي مني مش هقدر اشيلك

مرام بابتسامة : لا متقلقيش يا ستي مش هقع

مريم : اصل بصراحة يا مريم ماما متدايقة اوي وخايفة تشدوا سوا تاني

مرام: لا يا مريم مقدرش افضل كده وانا عارفة انها زعلانة مني مش هقدر

مريم: خلاص يا حبيبتي زي ما تحبي هاتي ايدك

مرام نزلت وقعدت تحت رجل عائشة وهي قاعدة ومسكت ايدها وباستها وهي بتعيط : عشان خاطري متزعليش مني والله غصب عني محستش بنفسي نهائي الابعد ما فقت وانتي عارفة ودي مش اول مرة تحصلي

عائشة: حتي لو غصب عنك يا مرام انتي كسرتيني وصغرتيني العيل هيفهم انك مش موافقة واني غصباكي

مرام بحزن: ويعني مش هي دي الحقيقة

عائشة : يعني بتعاقبيني

مرام بدموع: ما عشت ولا كنت يا ماما لو ده قصدي والله غصب عني وعشان تتاكدي اتصلي دلوقتي علي طنط منال وقليلها يجو بكرة

عائشة بسخرية : ههه وفكرك هتبقي حلوة اكلمها بعد كل ده واقولها تعالي بكرة مش هترضي

مريم: والله يا ماما ما فيها حاجة حضرتك كلميها وان لاقيتيها بتكلمك عادي قوليلها وان لاقيتيها زعلانة وانا اشك متقوليلهاش ماشي

عائشة: مينفعش يا مريم

مريم : يا ماما عدم اتصالك دلوقتي هو اللي مينفعش

عائشة: خلاص هجرب وخلاص الله يسامحك يا بنتي الله يسامحك

مرام بتعيط من زعل مامتها ومن قرب اتمام موضوعها مع ياسين

عائشة: الو

منال: اهلا يا عائشة خير مرام حصلها حاجة

عائشة: لا يا حبيبتي اطمني مرام زي الفل هي اللي صممت اتصل اعتزرلك تاني

منال : احنا اخوات يا عائشة مفيش بينا الكلام ده

عائشة : اكيد يا منال وعشان كده متصلة اقولك هنستناكم بكرة برده نفس المعاد

منال: لا يا عائشة خليها لما ترتاح خالص عشان خاطري

عائشة: والله كويسة وزي الفل وهي اللي خلتني اتصل كمان

منال: خلاص ماشي ان شاء الله يبقي بكرة نفس الميعاد معلش هسيبك اصل ياسي

منال: خلاص ماشي ان شاء الله يبقي بكرة نفس الميعاد معلش هسيبك اصل ياسين لسه داخل اهو

عائشة: طيب ادهولي

منال لياسين : كلم مراة عمك

ياسين وجعل نفسه طبيعي: الو ازيك يا طنط وازي مرام دلوقتي

عائشة: الحمد لله يا حبيبي كويسة انا بعتزرلك عن اللي حصل يا حبيبي حقك عليا وقعت من التوتر ومكسوفة من الموقف

ياسين : لا يا طنط عادي والله محصلش حاجة

عائشة: ربنا يكملك بعقلك يا حبيبي وعشان تاكدلي انك مش زعلان انا قلت لمنال هنستناكم بكرة

ياسين: معلش يا طنط خليها لما مرام ترتاح وتبقي كويسة

عائشة: هي كويسة يا حبيبي والله وزي الفل

منال بتشاورله يوافق

ياسين: خلاص يا طنط ان شاء الله زي ما تحبي

عائشة: تسلم يا حبيبي ربنا يحميك يارب

ياسين: تسلمي يا ست الكل اي خدمة

عائشة : لا تسلم يا حبيبي مع السلامة

ياسين : مع السلامة

منال: ياسين انا

ياسين مقاطعا : عشان خاطري يا امي انا بجد مرهق وعاوز ارتاح خلينا ناجل كلامنا لبكرة

منال: ماشي يا حبيبي زي ما تحب

/////////////////////

في اوضة ياسين

"القهر والغل والعصبية بتاكل في قلبه يغمي عليكي مرة واحدة يا دلوعة الماما وقال ايه عشان مكسوفة بيضحكوا علي مين بس"


موقعإسألنا

يهدف موقع اسالنا إلى توفير مجموعة متنوعة ومتطورة من الكتب والروايات للقراءة والتحميل، وإلى تسهيل الوصول إلى المحتوى الأدبي للزوار من خلال واجهة مستخدم مريحة وسهلة الاستخدام.




اتصل بنا

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *